|
ifx_row_version через enterprise replication
|
|||
---|---|---|---|
#18+
Не подскажете, инкрементируется ли поле ifx_row_version при update через enterprise replication? С уважением, Виктор ... |
|||
:
Нравится:
Не нравится:
|
|||
22.12.2009, 15:57 |
|
ifx_row_version через enterprise replication
|
|||
---|---|---|---|
#18+
Все-таки более внимательное прочтение документации привело к правильному ответу: Enterprise Replication Guide Always-Apply Conflict-Resolution Rule The always-apply conflict-resolution rule does not attempt to detect or resolve conflicts. Unlike with the ignore conflict-resolution rule, replicated changes are applied even if the operations are not the same on the source and target servers. In the case of a conflict, the current row on the target is deleted and replaced with the replicated row from the source. Другими словами, если используется правило "always-apply", то всегда сначала происходит delete, а затем insert. Поэтому, раз операции update нету, то ifx_row_version не инкрементируется и всегда равно начальному значению. А жаль:( С уважением, Виктор ... |
|||
:
Нравится:
Не нравится:
|
|||
22.12.2009, 21:14 |
|
ifx_row_version через enterprise replication
|
|||
---|---|---|---|
#18+
Дальнейшие эксперименты показали, что ER вообще никак не влияет на значение ifx_row_version. Открыл PMR. ... |
|||
:
Нравится:
Не нравится:
|
|||
23.12.2009, 08:52 |
|
ifx_row_version через enterprise replication
|
|||
---|---|---|---|
#18+
Что такое PMR? ... |
|||
:
Нравится:
Не нравится:
|
|||
23.12.2009, 22:31 |
|
ifx_row_version через enterprise replication
|
|||
---|---|---|---|
#18+
PMR - Is a Problem Management Record and is how calls are logged with IBM. If you have a problem (ITIL people would like to call those issues, as they may really not be problems) and you call IBM (this includes other IBM companies like Tivoli or Lotus), you get a PMR number (maybe it should be IMR), i.e. and an issue record is opened. If Support confirms that this is not a 'How-To' question but a real bug in the code, they would open an APAR and will subscribe your PMR to that APAR. If development finds a bug during the internal test cycles they log it into the CMVC system and track it internally. When you get a PTF/Patch you will see which APARs and CMVCs are fixed. ... |
|||
:
Нравится:
Не нравится:
|
|||
24.12.2009, 12:43 |
|
ifx_row_version через enterprise replication
|
|||
---|---|---|---|
#18+
victor16PMR - Is a Problem Management Record ... В мемориз! То бишь, в FAQ! vasilis, ну пожалуйста... :) ... |
|||
:
Нравится:
Не нравится:
|
|||
24.12.2009, 16:04 |
|
ifx_row_version через enterprise replication
|
|||
---|---|---|---|
#18+
АнатоЛойvictor16PMR - Is a Problem Management Record ... В мемориз! То бишь, в FAQ! vasilis, ну пожалуйста... :) Глядя на несчастную животинку тут же поспешил добавить Informix Glossary ... |
|||
:
Нравится:
Не нравится:
|
|||
24.12.2009, 17:15 |
|
|
start [/forum/topic.php?fid=44&tid=1607665]: |
0ms |
get settings: |
12ms |
get forum list: |
14ms |
check forum access: |
4ms |
check topic access: |
4ms |
track hit: |
48ms |
get topic data: |
12ms |
get forum data: |
2ms |
get page messages: |
45ms |
get tp. blocked users: |
1ms |
others: | 325ms |
total: | 467ms |
0 / 0 |